OUTISME-SPEKTRUM

Toelatingsproses

  1. Skoolgaande outistiese leerders doen aansoek via die Onderwys Distrikskantoor./
  2. Skoolpligtige outistiese leerders: Verwysende professionele persoon (Pediater, Psigiater, Arbeidsterapeut, Spraakterapeut) voltooi die verwysingsvorm en stuur terug na Langerugskool.
  3. Siftingsproses
  4. Observasietydperk van twee weke deur multi-dissiplinêre span vir diagnose en/of plasing.

Kriteria vir toelating

  • `n Diagnose van outisme;
  • Die vermoë om in `n groep te kan funksioneer;
  • Die vermoë om tot `n sekere mate onafhanklik te kan funksioneer;
  • Nie `n gevaar vir hom- of haarself, of vir enige ander persoon met wie daar interaksie plaasvind, sal wees nie;
  • Geen uitermatige destruktiewe optrede of gedrag;
  • Nabootsingsvaardighede is noodsaaklik;
  • ‘n Sekere mate van intrinsieke motivering is nodig;
  • Die leerder moet ‘n gevestigde toiletroetine hê;
  • Die leerder moet skoolpligtige ouderdom wees.
  • Die leerder moet oor die potensiaal beskik om baat te vind by die individuele onderrigplan en -program wat deur die skool aangebied word.

Klas

  • Kleiner klasgroepe (maksimum 9) met assistent;
  • Een-tot-een onderrig, gesamentlik tydens groepsaktiwiteite;
  • Gestruktureerde leeromgewing;
  • Geen onnodige verandering word toegelaat nie;
  • Streng roetine word gevolg;
  • Afkoelperiode word vir aggressie en swak impulsbeheer toegelaat; en
  • TEACCH-stasie, wanneer leerders gereed is om onafhanklik te kan werk.
Leerders

  • Elke leerder volg sy eie IEDP (Individual Educational and Development Plan);
  • Ons verseker positiewe kommunikasie tussen ouers en die opvoeder;
  • Selfhelpvaardighede in die kombuis; en
  • Sosiale vaardighede word aangeleer.

Terapie

  • Holistiese benadering deur ‘n multi-dissiplinêre span;
  • Arbeidsterapie – groepsessies asook individuele sessies;
  • Arbeidsterapie met reguleringsoefeninge, Quick shifts– en musiekprogram;
  • Spraakterapie;
  • Sensoriese hulpmiddels word gebruik; en
  • Tomatis terapie (ouditiewe integrasie sisteem).

Algemeen

  • Kundige personeel ten opsigte van leerders op die outisme-spektrum